Klonowanie Microsoft Teams: Kopiuj – Wklej w Teams

Klonowanie w Microsoft Teams jest podstawową funkcją pozwalającą na tworzenie nowych Teams na bazie już istniejących. Może to pomóc twoim użytkownikom lub zespołowi IT skopiować wybrane “najlepsze praktyki” z ustawień jednych Teams do drugich.  

Autor: Brent Middleton

Tłumaczenie: Justyna Choroszczak

By dowiedzieć się więcej, zobacz inne artykuły z tej serii:

Klonowanie Teams przenosi ustawienia dostępu użytkowników skonfigurowane przez właściciela zespołu tak samo jak kanał, zakładki i aplikacje oryginalnych Teams. Jednak zakładki i złącza trzeba skonfigurować ręcznie. Zakładka (np. Planner) pojawi się w nowych Teams, ale trzeba w nią kliknąć, zamontować i przeprowadzić autoryzację zanim będzie można jej użyć. 

 Klonowanie Teams nie przenosi zawartości, wliczając w to wiadomości i pliki (które w razie potrzeby można łatwo przetransportować za pomocą SharePoint). Klonowanie również nie kopiuje informacji na temat członkostwa w grupach – użytkownicy muszą być dodani jeden po drugim lub jako grupa do nowego zespołu. Żadne polityki (np. “Właściciele zespołów nie mogą tworzyć podstron na SharePoint”) nie będą uwzględnione w sklonowanych zespołach. Myśl o sklonowanych Teams jako o “skorupie”, którą można przenieść w nowe miejsce. 

Klonowanie można uruchomić z poziomu klienta Microsoft Teams lub używając Microsoft Graph. By nauczyć się jak klonować Teams, obejrzyj nasz webinar na żądanie

Klonowanie Teams pozwala organizacjom na tworzenie szablonów dla różnych scenariuszy i ułatwia użytkownikom dostosowanie Teams do ich potrzeb komunikacyjnych. 

Co prawda, istnieją ograniczenia: 

  • Szablony Teams służące do klonowania będą widoczne dla wszystkich departamentów. 
  • Klonowanie to nie wdrożenie. 
  • Klonowanie nie jest w stanie przetransportować innych kluczowych ustawień, które są skonfigurowane w grupach lub przez administratorów. 

Dowiedz się więcej o klonowaniu Teams w naszym ebooku.