Jak dzięki rozwiązaniu Microsoft 365 Power Platform Skanska weszła na kolejny poziom rozwoju?

Marlena Ługowska – Digitalization Manager, Skanska

Mircea Bosie – H&S Director, Skanska

Od zawsze naszym priorytetem w Skanska jest rozwój. Każdorazowo elastycznie reagujemy na zachodzące zmiany w naszym otoczeniu biznesowym i potrzeby, które pojawiają się w firmie. Aby pracować wydajniej, bardziej efektywnie i z większą satysfakcją postanowiliśmy wdrożyć nową technologię, która łączyłaby wyznawane przez nas wartości z usprawnieniem codziennej pracy. W tym celu skorzystaliśmy z pomocy firmy technologicznej IT-Dev, która wprowadziła w Skanska platformę Microsoft. 

Stworzona baza wiedzy okazała się strzałem w dziesiątkę i wartościowym wsparciem nie tylko dla pracowników biurowych, ale również dla tych, którzy na co dzień działają na budowach. Jak tego dokonaliśmy?

CIĄGŁY ROZWÓJ NIESIE ZA SOBĄ WIELE WYZWAŃ…

Nasza firma stale się rozwija, zarządzamy coraz większą liczbą produktów, jesteśmy obecni w czterech krajach, rozrasta się też sieć naszych pracowników. To wszystko sprawia, że efektywna komunikacja na odległość jest dla nas bardzo ważna. Wdrażając cyfryzację miejsc pracy ​​chcieliśmy mieć pewność, że proces ten przebiega prawidłowo, a jego efekty przyniosą korzyści naszym pracownikom i będą zgodne z naszymi wartościami.

NASZA WSPÓŁPRACA Z IT-DEV

Aby tak się stało, potrzebowaliśmy solidnego i sprawdzonego partnera. Tak rozpoczęła się nasza współpraca z IT-Dev. Firma zautomatyzowała dla nas ten proces za pomocą technologii Microsoft. Zbudowaliśmy spójną wizję automatyzacji i doskonalenia rejestracji. Stworzone rozwiązanie integruje wiele usług. Jak to wygląda teraz w praktyce? 

Wyznaczeni pracownicy wypełniają w SharePoint jeden formularz. Stamtąd generowany jest artykuł oparty na wiedzy. Informacje nadal przechowujemy w dwóch miejscach, ale wprowadzamy je tylko raz. Dzięki automatyzacji procesu mogliśmy wprowadzić dodatkowy etap kontroli jakości. Wyznaczony menedżer każdorazowo przed opublikowaniem sprawdza i zatwierdza artykuł przesłany do bazy danych. Wszystko odbywa się za pośrednictwem automatycznie generowanych powiadomień. Dzięki nowoczesnym technologiom skutecznie eliminujemy błędy, które zdarzają się każdemu.

NOWE MOŻLIWOŚCI

Baza danych o wypadkach zaczęła działać bardzo dobrze. Dlatego postanowiliśmy pójść krok dalej. Stworzyliśmy również bazę najlepszych praktyk, aby pracownicy mogli dzielić się między sobą pozytywnymi rzeczami, np. udanymi projektami i osiąganymi celami. Dzięki jasnemu określeniu i zrozumieniu naszych potrzeb biznesowych udało nam się wyeliminować powtarzalne czynności, które zabierały czas. Technologia, jakość i spójność danych upraszcza cały proces dla użytkowników końcowych począwszy od formy poprzez proces akceptacji po publikację artykułów. Korzystając ze zdobytego doświadczenia, podobne rozwiązanie wdrożyliśmy również w kilku innych obszarach biznesowych.

VIDEO CASE STUDY

Dzięki sprawnie przeprowadzonemu procesowi firma Skanska w skuteczny i komfortowy sposób wdrożyła nową technologię i rozpoczęła pracę na platformie Microsoft. Pomógł jej w tym zespół wykwalifikowanych specjalistów z firmy technologicznej IT-Dev.

Powiązane artykuły:

Czym są platformy Low-Code

Power Platform z czym to się je?