Działy HR oczekują od firmowych portali intranetowych szybkiego dotarcia do interesujących wniosków, deklaracji czy dokumentów, niezbędnych pracownikom. Działy komunikacji oczekują zaangażowania pracowników w proces komunikacji wewnętrznej.
Administratorzy chcą, żeby użytkownicy korzystali z konkretnych aplikacji. Portale firmowe często zawierają kilkaset aplikacji, dokumentów czy informacji. Jak szybko pracownicy mogą się do nich dostać? Jak nowi pracownicy, świeży użytkownicy portali intranetowych mogą zobaczyć światełko w tunelu? Rozwiązaniem dla wszystkich zagubionych użytkowników są personalizowane łącza, nasz dzisiejszy bohater.
Dzięki personalizowanym łączom pracownicy po prostu wiedzą gdzie sięgać, gdzie kliknąć i jak poruszać się w otchłani intranetu. W SharePoint jest kilka podstawowych możliwości tworzenia łączy. O tym pokrótce poniżej.
Co dostaniesz w standardzie?
Out of Box, czyli w standardzie, w SharePoint dostajemy dwie funkcjonalności pozwalające tworzyć łącza.
I – Summary Links Web Part, czyli Łącza do podsumowań
Ten gotowy komponent SharePoint pozwala redaktorom opublikować zestaw łączy, dostępnych dla czytelników systemu. Ma niestety kilka wad:
- Stały zestaw łączy – każdy czytelnik widzi to samo;
- Edytować łącza może tylko redaktor, czytelnik nie może w żaden sposób ingerować w widoczność;
- Łącza są dostępne tylko w ramach strony, na której zostały osadzone;
- Mało atrakcyjny wygląd.
Co oferuje IT-Dev i dlaczego to jest lepsze?
IT-Dev Useful links
To w pełni konfigurowalny Web Part linków umożliwiający:
- Definiowanie łączy administracyjnych, dostępnych dla wszystkich użytkowników systemu;
- Targetowanie łączy administracyjnych – wyświetlanie dla wybranego grona użytkowników;
- Tryb edycji, pozwala na personalizację skrótów;
- Personalizacja:
– Definiowanie przez użytkowników własnych łączy;
– Możliwość ukrycia zbędnych łączy administracyjnych (wraz z „odkryciem” ukrytych łączy);
- Web part jest dostępny w całym portalu intranetowym, a nie tylko na jednej stronie bądź witrynie;
- IT-Dev Useful links umożliwia dodawanie skrótów personalnych w prosty sposób, m.in. dzięki predefiniowanemu zestawowi ikonek (z możliwością dodawania nowych przez administratorów systemu);
W pełni konfigurowalny Web Part linków jest dostępny również w formie „wysuwanego” toolboxa na każdej stronie Intranetu;
Korzyści
- Szybka adopcja użytkowników, dzięki intuicyjnej obsłudze administracyjnej opartej o wbudowane funkcjonalności SharePoint (listy, zarządzanie uprawnieniami do elementów);
- Brak konieczności angażowania IT do tworzenia skrótów dostępnych dla całej organizacji lub wybranych grup pracowników (np. Zarząd, Handlowcy, Managerowie);
- Możliwość przygotowania wsadu ze skrótami w postaci arkusza Excel i uzupełnienia w systemie na zasadzie kopiuj-wklej;
- Dostępność na każdej witrynie SharePoint – dzięki czemu użytkownicy zarządzający np. witrynami swoich departamentów, mogą osadzić komponent z zestawem skrótów dedykowanym danemu departamentowi;
- Możliwość rozbudowy komponentu przez własne zasoby IT – dostępny kod źródłowy JavaScript.