Publikacja aktualności w Office 365 jeszcze łatwiejsza!

Microsoft jakiś czas temu zaktualizował witryny publikacyjne w Office365, między innymi Modern PagesCommunication Sites. Jeśli zajmujesz się komunikacją w firmie, albo odpowiadasz za kanał informacyjny dla pracowników, to masz obecnie do wykorzystania wiele możliwości, tworząc i publikując aktualności w Office365.

Przejrzysta prezentacja informacji

Na stronie głównej witryny Communication Sites najciekawsze informacje możesz pokazać w formie kafli lub poprzez warstwy (zobacz na poniższe zdjęcia, które dołączyliśmy) i podlinkować najważniejsze artykuły, które zostały opublikowane w ostatnim czasie.

Niekoniecznie muszą to być aktualności. W przejrzysty i elegancki sposób możesz zaprezentować wszystkie, istotne dla Twojej organizacji informacje.

Communication Sites w formie kafli

Communication Sites w formie warstw z tekstem

Prosta publikacja

Aktualności możesz publikować w kilku widokach, np. wyróżniając ostatnią aktualność jako największą po lewej stronie, z trzema mniejszymi wiadomościami po prawej. Zobaczysz to w filmiku poniżej, w którym szczegółowo pokazujemy, jak wygląda publikacja aktualności i jakie masz obecnie funkcjonalności do wykorzystania.

Ciekawą i przydatną funkcjonalnością jest możliwość skopiowania istniejącej wiadomości. Przy działaniach cyklicznych, np. organizowaniu corocznego konkursu, obowiązkowych szkoleniach, regularnych akcjach dla pracowników, ale też np. przy publikowaniu raportów kwartalnych lub rocznych z wynikami finansowymi, jako redaktor nie musisz tworzyć wiadomości od nowa. Przy okazji zachowujesz też pewną spójność informacyjną i stylistyczną w komunikacji do pracowników.

W Modern Pages masz też drugi wariant tworzenia nowej wiadomości, jest to nowy wpis z wiadomościami, czyli stworzenie wiadomości/aktualności od zera. Sposób budowania informacji jest bardzo intuicyjny. Do dyspozycji masz baner w nagłówku, do którego możesz dodać zdjęcie z ogólnej biblioteki MS lub własne. Informację możesz pokazać w różnych układach, do wyboru mamy sześć sekcji.

Poprzez dodawanie kolejnych WebPartów, czyli składników strony, samodzielnie decydujesz czy ma to być tekst czy np. galeria obrazów. Możesz osadzić w przygotowywanej aktualności film lub dowolny plik, możesz dołączać linki zewnętrzne lub wyróżnić zawartość. Do dyspozycji masz cały wachlarz układów i formatowania, słowem funkcjonalności i możliwości, które sprawią, że przekazywany przez Ciebie tekst zyska na atrakcyjności wizualnej, przez co stanie się czytelniejszy.

Microsoft doskonale wie, jak cenny jest nasz czas, więc w ofercie Modern Pages do dyspozycji masz intuicyjne narzędzia redakcyjne, które prowadzą Cię do szybkiego budowania informacji. Zobacz jak wygląda tworzenie i publikowanie informacji w praktyce:

Aha i pamiętaj, że możesz wrzucać zdjęcia za pomocą drag & drop

P.S.
A tak przygotowywaliśmy tego blogposta…