Jak sztuczna inteligencja może pomóc nam budować Cyfrowe Miejsce Pracy?

Sztuczna inteligencja to niezwykle interesujące zagadnienie, a także narzędzie do pracy z ogromnym potencjałem. Omówmy przykłady, w których wykorzystanie jej w Cyfrowym Miejscu Pracy może przynieść wiele korzyści.

Jak można wykorzystać AI w Cyfrowym Miejscu Pracy?

Sztuczną inteligencję można z powodzeniem zastosować do rozwoju naszych portali intranetowych. Oto kilka przykładów, w jaki sposób to zrobić.

Przykład 1)

Z pomocą AI możemy tworzyć artykuły dla pracowników w przestrzeni cyfrowej. Tak powstałe teksty są przejrzyste i atrakcyjne, mimo że tworzy się je czasami w mniej niż 5 minut. Mają one odpowiednie adnotacje i prowadzą do przestrzeni ważnych dla pracowników, są więc idealnie osadzone w naszym intranecie.

Przykład 2)

Powiadomienie dla pracowników powinno być zachęcające do przeczytania treści, którą dla nich przygotowaliśmy, dlatego możemy śmiało wykorzystać tu umiejętności chata GPT.

Przykład 3)

Sztuczna inteligencja może dać nam wiele inspiracji i pomysłów. Technologia potrafi wybierać aktualne tematy, które mogłyby zainteresować pracowników. W ten sposób możemy dostarczać zawsze świeże i istotne treści zespołowi i budować bazę wiedzy.

Przykład 4)

Dzięki używaniu botów zyskujemy błyskawiczny dostęp do wiedzy i oszczędzamy czas. Ich obsługa jest intuicyjna i wymaga z reguły jedynie użycia smartfona. W ten sposób można spytać go o grafik, zadania czy kwestie urlopowe. Dodatkowo bot nigdy się nie zmęczy ani nie sfrustruje, przekazując nam informacje, mimo że odpowiada na to samo pytanie po raz setny.

Przykład 5)

AI pomaga przy analizie zachowań użytkowników w Microsoft Clarity – alternatywie dla Google Analytics. Dzięki niej możemy zobaczyć, jakimi sekcjami i elementami strony interesują się nasi odbiorcy i do czego przywiązują najwięcej uwagi.

Przykład 6)

Już dziś możemy korzystać z automatycznej transkrypcji naszych spotkań online, a już

wkrótce będzie możliwe także zautomatyzowanie tworzenia notatek z wideokonferencji. Zaoszczędzi to sporo cennego czasu i pozwoli przekierować uwagę na ważniejsze kwestie.

Przykład 7)

Dzięki narzędziu Viva Topics i zastosowaniu sztucznej inteligencji możemy łatwo strukturyzować wiedzę rozproszoną oraz o wiele szybciej i skuteczniej wyszukać interesujące nas informacje i dane.

Przykład 8)

Już niebawem światło dzienne ujrzy Microsoft 365 Co-pilot i jego tzw. business chat. Będą to przydatne narzędzia do generowania podsumowań wydarzeń i komunikacji z firmy. System regularnie będzie czerpał wiedzę o wewnętrznych działaniach organizacji i sprawnie ją strukturyzował.

Przykład 9)

Zasilane sztuczną inteligencją automatyczne rozpoznawanie tekstu to funkcja, dzięki której narzędzie sprawnie przetłumaczy informacje bez względu na język, w którym do nas przyszły, i przekieruje je od razu do obszaru organizacji, który może ich potrzebować.

Przykład 10)

Dzięki AI możemy zwiększyć bezpieczeństwo, m.in. wprowadzając inteligentną ochronę przed ransomware. Sztuczna inteligencja potrafi sprawdzać okoliczności zdarzeń i ustalać, czy dana sytuacja może naruszyć bezpieczeństwo danych. Dodatkowo, dzięki umieszczeniu w chmurze, regularnie uczy się o nowych potencjalnych zagrożeniach (wykorzystuje to m.in. narzędzie Windows Defender).

Podsumowanie

Sztuczna inteligencja to narzędzie z ogromnym potencjałem, jednak jej bezpieczne wykorzystanie wymaga wiedzy i zachowania ostrożności. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jakie zagrożenia faktycznie niesie ze sobą używanie AI i które z założeń na jej temat są prawdziwe, a które to jedynie bez sensu powtarzane mity – przeczytaj nasz poprzedni artykuł.