Zarządzanie treścią w SharePoint Online – czego możesz się spodziewać?

W naszych wcześniejszych artykułach wielokrotnie wyjaśnialiśmy jak istotną rolę pełni skuteczna komunikacja w funkcjonowaniu firmy. Nie da się jednak zmaksymalizować wyników bez dobrej znajomości narzędzi komunikacyjnych. DDL przychodzi z pomocą! 21 kwietnia ruszamy z zapowiadaną serią mini webinarów. W trakcie siedmiu spotkań, nasi eksperci przybliżą funkcje SharePoint Online, które przydadzą się w budowaniu komunikacji każdej firmy czy instytucji. 

W naszych wcześniejszych artykułach wielokrotnie wyjaśnialiśmy jak istotną rolę pełni skuteczna komunikacja w funkcjonowaniu firmy. Nie da się jednak zmaksymalizować wyników bez dobrej znajomości narzędzi komunikacyjnych. DDL przychodzi z pomocą! 21 kwietnia ruszamy z zapowiadaną serią mini webinarów. W trakcie siedmiu spotkań, nasi eksperci przybliżą funkcje SharePoint Online, które przydadzą się w budowaniu komunikacji każdej firmy czy instytucji. 

Podczas pierwszego spotkania, Łukasz Potrzebka opowie o zarządzaniu treścią w SharePoint Online. Portal ten stanowi bazę do Intranetowej części portalu komunikacyjnego. Wbudowany system zarządzania treścią (CMS, z ang. Content Management System) pozwala na edytowanie stron i artykułów również w graficzny sposób. Odbywa się to w sposób dość intuicyjny, poprzez umieszczanie na edytowanej stronie gotowych składników (Web Part), które można uzupełnić o pożądane treści. 

Jakie są najczęściej wykorzystywane składniki stron?

Obszar tekstu

Chyba najbardziej podstawowy składnik Web Part pozwalający redaktorom na wprowadzenie treści z możliwością zmiany stylu i formatowania, utworzenie listy numeracyjnej lub punktowej, wprowadzenie łącza lub tworzenie prostych tabel. 

Przeglądarka plików 

Ten składnik pozwala redaktorom na wyświetlenie zawartości dokumentu na stronie (podgląd dokumentu). Możliwe jest prezentowanie dokumentów programu Office 365, jak również plików PDF. 

Widok biblioteki dokumentów 

Pozwalający redaktorom na wyświetlenie plików w ramach konkretnej biblioteki dokumentów, np. Uchwały lub Regulaminy. 

Wyróżniona zawartość 

Dzięki temu składnikowi Web Part redaktor może wyświetlić np. ostatnio zmodyfikowane elementy ze źródeł takich jak wybrany obszar, wszystkie obszary, wybrana biblioteka lub inne. Możliwe jest prezentowanie dokumentów, stron artykułów, wiadomości (aktualności), wideo, obrazów, zdarzeń lub wszystkich wymienionych jednocześnie. Przydatne przy tworzeniu różnego rodzaju zestawień. 

Struktura podległości pracowników 

Składnik Web Part pozwalający redaktorom na osadzenie wizualizacji struktury podległości pracownika. 

Czasomierz odliczania 

Dynamiczne odliczanie, np. do wydarzenia firmowego czy zbliżającego się istotnego terminu. 

Linki do stron i aplikacji 

Skróty do aplikacji i stron np. w postaci kafli. 

Galerie obrazów i odtwarzacze filmów

Redaktorzy mają możliwość wyświetlenia pojedynczego zdjęcia lub zestawu zdjęć w postaci Galerii, jak również osadzenie filmu. 

Wydarzenia 

Składnik Web Part pozwalający redaktorom na osadzenie zestawienia kilku nadchodzących wydarzeń. Umożliwia wyświetlenie szczegółów wybranego wydarzenia, utworzenie nowego, jak również wyświetlenie listy wszystkich wydarzeń z możliwością filtrowania. 

Ankiety i sondy 

Możliwe jest osadzenie ankiet i sond przygotowanych w usłudze Microsoft Forms. 

Wezwanie do działania 

Składnik umożliwiający redaktorom wyświetlenie obrazu z tekstem i przyciskiem przekierowującym do określonego miejsca. 

Teraz już wiesz jakie elementy mogą się znaleźć na Twoim portalu i czego możesz oczekiwać po swoich redaktorach. Jeśli chcesz się nauczyć jak dokładnie korzystać z CMS SharePoint, jak publikować artykuły i wpisy w bazie wiedzy, jak używać wyżej wymienionych komponentów, by w pełni wykorzystać ich potencjał, zarejestruj się na nadchodzący webinar.  

Zarządzanie treścią w SharePoint Online – wszystko co chcesz wiedzieć o CMS platformy SharePoint, ale obawiasz się sprawdzić samodzielnie. 

Rejestracja już trwa na oficjalnej stronie Digital Dexterity Labs

Spotkanie poprowadzi znany i lubiany Łukasz Potrzebka. 

Wypatrujcie również kolejnych części cyklu o narzędziach komunikacji wewnętrznej. W końcu dobre poznanie narzędzia, którym dysponujemy to pierwszy krok do efektywnego wykorzystania go w codziennej pracy.