Przewodnik Współpracy: Kiedy używać Microsoft Teams, Yammer i SharePoint

Autor: Spenser Bullock 

Tłumaczenie: Justyna Choroszczak 

Dla każdego nowego użytkownika Office 365, może być mylące jak i kiedy używać poszczególnych narzędzi. Istnieje tak wiele aplikacji i wirtualnych przestrzeni pracy, że zdecydowanie, gdzie utworzyć plik i współpracować z kolegami może być zniechęcające. Celem tego artykułu jest zapewnienie przystępnego przewodnika po narzędziach Office 365. 

Umożliwienie współpracy w Microsoft Teams 

Jak nazwa wskazuje, Microsoft Teams jest narzędziem, w którym odbywa się większość codziennej współpracy. Mówiliśmy o nim w jednym z naszych postów – architektura Microsoft Teams – tutaj omówimy najważniejsze aspekty, o których powinien wiedzieć każdy codzienny użytkownik. 

Łączność i współpraca 

Pierwsza rzecz, która wyróżnia Microsoft Teams to jak łatwo i efektywnie można komunikować się z osobami w organizacji. Czat, połączenia głosowe lub spotkania wideo zapewniają dużą przestrzeń do współpracy. 

Z SharePoint i Stream jako bazą, dzielenie się plikami i współpraca stają się jeszcze wygodniejsze. Stream pozwala na nagrywanie spotkań w Teams, co czyni je dostępnymi w dowolnym momencie. Jest to zaradne rozwiązanie w przypadku zaangażowania klienta. Z SharePoint, użytkownik może dzielić się plikami i współpracować na nich bez przejmowania się historią wersji czy wyświetlaniem się zmian w czasie rzeczywistym. 

Możliwości czatu 

W codziennym użytkowaniu, największą zaletą Microsoft Teams są możliwości, jakie oferuje czat. Bez względu na to czy pracujesz w grupie 1:1 czy wieloosobowej, możesz używać Teams do wygodnego prowadzenia rozmów z kimkolwiek potrzebujesz. Pozwala to na pozbycie się niepotrzebnych maili i zapewnia szybszy czas reakcji. Zawsze możesz również cofnąć się do poprzednich konwersacji i sprawdzić jakimi plikami dzieliłeś się w przeszłości itd. 

Potęga platformy Microsoft Teams 

Microsoft Teams jest wyjątkowo potężną platformą, ponieważ jest zintegrowany z innymi aplikacjami Office 365 jak Stream czy Planner i może nawet zostać rozszerzony o inne aplikacje i systemy takie jak JIRA. Dzięki tej integracji, możesz wykorzystywać boty i narzędzia, które uczynią z Microsoft Teams bazę pod całą twoją pracę. Na przykład, jeśli chcesz załadować lub śledzić polecenie w JIRA, możesz zrobić to całkowicie za pośrednictwem Microsoft Teams.

Yammer: Korporacyjny Komunikator do dzielenia się wiedzą 

Microsoft Teams skupia się na pracy zespołowej i codziennej współpracy, Yammer powinien być głównie używany do ogłoszeń ogólno-firmowych i dzielenia się wiedzą między działami. Możliwości komunikacji między wydziałowej są szczególnie przydatne w codziennej pracy. Niedawno prowadziliśmy webinar, podczas którego belgijska policja wyjaśniała, jak zdołali oni schwytać autora graffiti przemieszczającego się między regionami, właśnie dzięki między wydziałowej komunikacji na Yammer. 

Komunikacja organizacyjna 

Dla komunikacji ogólno-firmowej, Yammer jest idealny do ogłoszeń dotyczących rozwoju wewnątrz firmy. Na przykład, AvePoint posiada kanał “Town Hall” gdzie publikuje wszystkie kwartalne, firmowe ogłoszenia. 

Dzięki nowym społecznościom na Yammer, możesz zintegrować między sobą działy, które w innych okolicznościach nie miałyby ze sobą nic wspólnego. Społeczność może się wahać od współpracy nad produktem, poprzez przestrzeń skupioną na pozycji produktu na rynku, nawet po grupę zbudowaną wyłącznie po to, by dzielić się i kultywować kulturę firmy. 

SharePoint: Wydziałowy Intranet I biblioteka dokumentów 

Zasadniczo, SharePoint jest platformą do zarządzania plikami wewnątrz organizacji. Sprawia, że przechowywanie, organizowanie i współpraca nad dokumentami w wydziałach i zespołach jest łatwa i przyjemna. Oprócz tego, może być też wykorzystywany jako intranet dla całej organizacji, umożliwiając lokalizację treści. 

Intranet wydziałowy 

Używanie SharePoint jako intranetu jest jednym z bardziej praktycznych zastosowań. Tworząc stronę SharePoint do przechowywania informacji i treści w uporządkowany sposób, sprawia, że każdy pracownik (nowy lub stary) znajdzie to czego potrzebuje w jednej lokacji. 

Intranet organizacji 

Pamiętaj by podzielić się tym artykułem ze współpracownikami by usprawnić komunikację w waszej organizacji! 

Jako intranet organizacji, SharePoint jest potężnym i wygodnym rozwiązaniem tworzącym centrum potrzeb pracowników. Może służyć jako baza dla innych wydziałowych intranetów lub innych informacji jak wewnętrzne materiały HR i treści angażujące klientów. 

Współpraca: Każde rozwiązanie jakiego potrzebujesz w Office 365 

Oto trzy kluczowe sposoby współpracy w Office 365. Od komunikacji ogólno-firmowej do czatów 1:1, istnieje mnóstwo sposobów na wykonanie pracy. Jeśli jesteś administratorem IT i szukasz sposobu na utrzymanie Teams w ryzach, zapoznaj się z naszymi materiałami

Poszukujesz większej ilości materiałów na temat współpracy w Microsoft 365? Zasubskrybuj nasz blog! 

Już 29 lipca o godzinie 13:00 opowiemy więcej na temat skutecznej komunikacji przy wykorzystaniu narzędzi Microsoft 365. Zainteresowany? Zapisz się na webinar już dziś! 

Teraz już wiecie które aplikacje wykorzystywać, ale jak należy się na nich zachować? Przychodzimy z pomocą. 5 zasad cyfrowego savoir vivre! A jeśli wolisz słuchać, niż czytać, zobacz nagranie naszego webinaru na ten temat!