W naszych wcześniejszych artykułach wielokrotnie wyjaśnialiśmy jak istotną rolę pełni skuteczna komunikacja w funkcjonowaniu firmy. Nie da się jednak zmaksymalizować wyników bez dobrej znajomości narzędzi komunikacyjnych. DDL przychodzi z pomocą! 21 kwietnia ruszamy z zapowiadaną serią mini webinarów. W trakcie siedmiu spotkań, nasi eksperci przybliżą funkcje SharePoint Online, które przydadzą się w budowaniu komunikacji każdej firmy czy instytucji.
Podczas pierwszego spotkania, Łukasz Potrzebka opowie o zarządzaniu treścią w SharePoint Online. Portal ten stanowi bazę do Intranetowej części portalu komunikacyjnego. Wbudowany system zarządzania treścią (CMS, z ang. Content Management System) pozwala na edytowanie stron i artykułów również w graficzny sposób. Odbywa się to w sposób dość intuicyjny, poprzez umieszczanie na edytowanej stronie gotowych składników (Web Part), które można uzupełnić o pożądane treści.
Jakie są najczęściej wykorzystywane składniki stron?
Obszar tekstu
Chyba najbardziej podstawowy składnik Web Part pozwalający redaktorom na wprowadzenie treści z możliwością zmiany stylu i formatowania, utworzenie listy numeracyjnej lub punktowej, wprowadzenie łącza lub tworzenie prostych tabel.
Przeglądarka plików
Ten składnik pozwala redaktorom na wyświetlenie zawartości dokumentu na stronie (podgląd dokumentu). Możliwe jest prezentowanie dokumentów programu Office 365, jak również plików PDF.
Widok biblioteki dokumentów
Pozwalający redaktorom na wyświetlenie plików w ramach konkretnej biblioteki dokumentów, np. Uchwały lub Regulaminy.
Wyróżniona zawartość
Dzięki temu składnikowi Web Part redaktor może wyświetlić np. ostatnio zmodyfikowane elementy ze źródeł takich jak wybrany obszar, wszystkie obszary, wybrana biblioteka lub inne. Możliwe jest prezentowanie dokumentów, stron artykułów, wiadomości (aktualności), wideo, obrazów, zdarzeń lub wszystkich wymienionych jednocześnie. Przydatne przy tworzeniu różnego rodzaju zestawień.
Struktura podległości pracowników
Składnik Web Part pozwalający redaktorom na osadzenie wizualizacji struktury podległości pracownika.
Czasomierz odliczania
Dynamiczne odliczanie, np. do wydarzenia firmowego czy zbliżającego się istotnego terminu.
Linki do stron i aplikacji
Skróty do aplikacji i stron np. w postaci kafli.
Galerie obrazów i odtwarzacze filmów
Redaktorzy mają możliwość wyświetlenia pojedynczego zdjęcia lub zestawu zdjęć w postaci Galerii, jak również osadzenie filmu.
Wydarzenia
Składnik Web Part pozwalający redaktorom na osadzenie zestawienia kilku nadchodzących wydarzeń. Umożliwia wyświetlenie szczegółów wybranego wydarzenia, utworzenie nowego, jak również wyświetlenie listy wszystkich wydarzeń z możliwością filtrowania.
Ankiety i sondy
Możliwe jest osadzenie ankiet i sond przygotowanych w usłudze Microsoft Forms.
Wezwanie do działania
Składnik umożliwiający redaktorom wyświetlenie obrazu z tekstem i przyciskiem przekierowującym do określonego miejsca.
Teraz już wiesz jakie elementy mogą się znaleźć na Twoim portalu i czego możesz oczekiwać po swoich redaktorach. Jeśli chcesz się nauczyć jak dokładnie korzystać z CMS SharePoint, jak publikować artykuły i wpisy w bazie wiedzy, jak używać wyżej wymienionych komponentów, by w pełni wykorzystać ich potencjał, zobacz naszą mini serię webinarów o narzędziach komunikacji wewnętrznej!
- Zarządzanie treścią w SharePoint Online
- Branding portalu SharePoint Online Dobry, zły… brzydki?
- Kierowanie treści w SharePoint Online Czy wszyscy muszą widzieć wszystko?
- Newslettery i powiadomienia w SharePoint Online Jak nie przegapić istotnych aktualizacji?
- Pomiary efektywności komunikacji na platformie M365 Jak sprawdzić, czy komunikacja w organizacji działa?